La TahzAn!!!

la tahzan …..

Innallaha ma’ana……
Selalu kan kita dengar bait ini??

alhamdulillah, sebab hari ni ALLAH masih beri daku kekuatan untuk menekan papan kekunci ini untuk meluahkan satu coretan santai buat tatapan semua



benar, kan?
kadang-kadang kita suka sangat untuk merancang

dan kita akan Yaaakin sangat3 rancangan kita akan berjalan


TAPI……
kita terlupa,

terlupa bahawa ; ALLAH pun sama macam kita jugak
ALLAH pun merancang perjalanan hidup kita

dan……

(nak tahu tak????)

perancangan ALLAH adalah yang TERBAIK!
Berbalik kepada aplikasi dalam kehidupan seharian kita,
CONTOHNYA;
Kita dah merancang untuk tidak mengambil peperiksaan SIJIL TINGGI AGAMA MALAYSIA

dan

semangat dah berkobar-kobar macam api yang marak nak

ambik medic lah……..

tapi at last,

TIBA-TIBA,

kita kena ambik pula STAM
APA perasaan KITA masa Tu??
1. Mungkin kita rasa “aah……dah tak ambil tak payah lah nak ambik balik!”
2. Mungkin jugak kita rasa “apa salahnya kita ambik?”
3. Dan mungkin kita rasa “AAaaahh!susahnya nak buat sesuatu pilihan….”
Mungkin masa tu kita akan rasa

KITA ni lah manusia paling berMASALAH dalam al-ard ini
TAPI….
kita lupa lagi …..
APA YANG KITA LUPA???
“kadang-kadang apa yang kita suka tu tak baik bagi diri kita dan apa yang kita tak suka tu baik bagi diri kita”

Siapa tahu??
yang paling PENTING….

Leave it to ALLAH…….
and you know what??

He DO SURELY KNOWS what coming next in our life,

rightio?

~VeRiLy afTEr EaCh diFFiCuLtiES TheRE Is A ReLiEf~ 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: